Alla inlägg under december 2007

59

Av Tess - 28 december 2007 21:55

Hejhej.

Jag sitter här och förundras över hur jävla patetiskt mitt liv är.

Jag har sagt minst 29359285 gånger att jag ska ändra på mig, och mitt liv, mitt allt, men de blir aldrig av, på något sätt så trivs jag ändå i min egen jävligt lugna, patetiska liv..

Jag känner mig trygg i de.


Igår var jag på stan med brudarna evelina, linnea & marie. Sötnosar <3

Kollade lite på rean åså men hittade inget, eller jo! En baoutanalle x) gahaaw den är hur mjuk som helst och ja, jag kände ett väldigt behov av en nalle (a) de är iaf vad jag försöker övertala mig själv om ;P


Nu såhär f.ö så är väl julen kort och gott slut för de här året, skönt som tusan..Jag gruvar mig redan för nästa år..men de är över och faktiskt så var min jul så jävla bra den kan bli, firades hos farmor med mackan, danne, madde, daddie och farmor..och ja vovvarna bamse & goliat och kissemisse nisse <3

Men de var hur jävla lugn och skön som helst..

sammanlagt fick jag skorna av daddie som jag dregglat efter i månader, och väskan jag också velat ha hur läng som helst fick jag från evelina + en bild från 7an >.<, av linea fick jag ju i förväg biljett till takida, de var de jagfick i förväg men sen på själva julafton blev de smink, 3000, ett presentkort på bio, te+tesil, drömfångare (som ajg inte förstår poängen med), sen även en bok med rätt tänkvärda saker i..

Men ja, jag är nöjd, helt klart.


De mest sköna är nog att jag inte har ett jvla skit som jag verkligenverkligen behöver för dom pengarna så jag kan köpa vad som helst, alltid annars har jag behövt nått som sommarjobbspengarna dom försvann på 10-15 dagar för jag köpte ny mobil och kamera då och så men ja nu behöver jag inget, förutom datahögtalare som jag tänkte kosta på mig att köpa nu när jag har lite pengar..


Och ja, egentligen har jag ingen aning om vad jag berättat om tidigare och inte men..ja..hade uppesittarkväll dagen före dopparedagen hos matte & maria med farmor..och bamse x) ja och pappa då ;p vi spelade bingolotto (VARNINGVARNINGVARNING FÖR PENSIOSTYLE), vann inget. Eller jo, hahahaha maria vann..EN NY LOTT! xD så hon måste tyvärr sitta där en dag till och spela ;) men ja, så de var bingolotto, hur jävla mycke mys som helst med glögg, dricka, nötter av alla de slag, godis, chips och ja..mys på den!


Och snart är de då nyår igen, kul men fan, tyckte de var nyår nyss?! Aja, de kommer iaf bli jäkligt lugnt, här hemma hos mig med bästaste neoo, jag saknar dig snutten, även fast jag träffade dig igår ._.

Utan dig hade jag inte varit den jag är idag. Du är bäst!


Så på tal om nyår var de då, imorgon ska jag och linnea upp i ottan (näe okej klockan 10 men ändå!) och shoppa lite saker till nyår, lite partyhattar etc, klassiker <3

Raketer är köpta och ja mat ska köpas imorron annars har vi nog de mesta :)

Haha ja får la se hur de blir de här året, förra året firade vi de hos linnea och jag kom till henne klockan 14 typ och vi var vakna till klockan 16 sen somna vi och vakna (TACK VARE ALARM) kvart i 00 annars hade vi missat hela nyårsskiftet xD men ja och efter de alltså typ 00.15 så gick vi in igen OCH SOV fram till klockan 12-1 dagen efter..Vi är lite trötta av oss :'D

De roliga är att vi typ alltid sover när vi är med varann, hahaha men vafan, de är skönt att sova ;o


Nej men nu ska jag posta de här inlägget och sen ladda ner lite film till nyår och sen ska jag faktiskt ta mig i kragen och iaf försöka sova..


Puss ;*

58

Av Tess - 27 december 2007 08:47

Tjenamoss i skogen.

Eller nå.


Nu har jag gjort de igen, jag har dygnat fast jag inte ska göra de.

Men ja, jag vaknade idag klockan 18.00 så hade lites vårt att somna och skulle ändå upp kring 8 (för att jag ska på stan mde favvobrudarna evelina, marie & linnea) så ja, shit the same.


Nu sitter jag här och ska snart börja knata iväg till bussen, jag älskar att åka buss btw.

Ibland iaf.


Näh fan om man kanske skulle ta och börja gå nu då, jag har ltie svårt att slita mig men jag ville bara ge er ett livstecken att jag lever men inte skriver så mycke här men ska försöka att få ihop en liten redogörelse för vad som händer i mitt liv ikväll, när jag kommer hem igen..


Men nu får ni önska mig lycka till med att fynda mycke för julklappspengar.

Gaah shoppashoppashoppa <3


Puss ;*

57

Av Tess - 22 december 2007 01:22

Egentligen har jag ingenting att skriva om.

Men..ja..idag fick jag då jullov, skönt som faaan, synd att de är så jävla kort.

Idag skulle de firas med lite lilla julafton med bäst-brudarna men jag for aldrig, på grung av vissa omständigheter..


Nu sitter jag här, lite så där halvt jävla galetfuckingcptrött meen försöker övertala mig själv att jag inte alls är trött och att jg visst orkar vara uppe lite längre..pfft..egentligen hade jag behövt åka in till stan imorrn fixa sista jävla julklapparna med typ no-money. Vafan ska man hitta på?!

Hata jul. hatahatahatahata.


Snart är de då jul....fuck.

Blir väl att fira först på dagen hos farmor m. släkt, sen hem, eller hela dagen där.

Jag vet inte, och jag bryr mig inte.

Bara julen försvinner så fort som jävla möjligt så är iaf jag nöjd.


Sen är de nyår, antar att de blir som enligt traditionerna att fira med bästaste linnea, varann högtid firar vi hos henne och varannan här så antar att de blir här i år då.


 Seeen kommer jag även få in en graffitimålningen hit in i rummet som saras boyfriend anton ska knåpa ihop åt mig, rätt så jävla baoutaschysst av honom! :)


Nu ska se film eller så för att försöka hålla mig vaken, bara iaf ett litet tag till..hmpfh vi får se hur de går.

Puss, kram & nyp i stjärten.

56

Av Tess - 14 december 2007 10:49

De är över. Aldrigaldrigaldrig mer.

Ääh,bäst jag tar de här från början kanske..


Igår hände de som jag övertalat mig själv att det inte fick hända, jag bröt ihop.

Jag bröt ihop totalt.

Det kändes som om marken bara öppnade upp sig och jag föll ner där, dränkt i mina egna tårar som inte ville sluta rinna från mina rödsprängda ögon.

Det slutade inte.

Men trots allt så är de där ändå inte från början.

Det började med att jag och evelina hade luciavaka hemma hos mig. Vi hade skittrevligt och mysigt, det var verkligen sååå härligt. Jag kände att liksom, fan, jag lever.

Vi såg film, baka pepparkakor (vissa finare än andras *-)), glöggade, drack julmust och ännu mer film.

Men sanningens ord ska väl alltid fram har jag lärt mig så, helt ärligt, vi somnade ett par timmar.

Yepp. Dock inte allt för länge utan blev en natt med cirka 2-3 timmars sömn.

Dagen efter hade jag den där jävla praktiken, jag ryser bara av att höra ordet praktik.


Det var så här, jag gruvade mig och klumpen i magen växte och växte när jag kom in genom dörren dit, efter att ha stått på kallagret i min ensamhet halvt som halvt dränkt i tårar så kommer äntligen evelina och frågar efter mig och säger att jag faktiskt har lunch, vi går och äter lunch tillsammans och efter lunchen så drar hon med mig till skolan, till vår lärare där hon säger att jag inte klarar av att ha de så mer för att jag mår dåligt, både psykiskt och fysiskt utav de.

Vilket dock var sant men..ja..

Jag trodde inte jag var så svag.

Jag är så jävla svag.

Jag klarar ju för fan ingenting..jävla meningslös nolla är vad jag är, ett jävla offer.


Evelina pratade iaf med min lärare om min praktikplats då och att de faktiskt var ett rent helvete, rent ut sagt. Och sen fick jag prata med nina (läraren) också, jag berättade att de var så och jag brast ut i tårar i personalrummet, där stod jag och lipa. Det var då jag kände hur marken liksom öppnade sig under mig och jag föll ner, ner, ner. Men som tur var fanns evelina där och en FAKTISKT skitbra lärare som..på något sätt kastade ner ett rep till mig där jag låg under marken. Ett rep att dra mig upp och hålla mig kvar där uppe.

Det var ju dock inte bara pga praktiken jag stod och lipa utan mycket annat skit som trängde sig ut i dom tårarna också, jag har en rätt så dålig period just nu bara.

Allt är inte så enkelt som på film, även fast man ibland önskar att allt bara var på film, bara trycka på en knapp, och allt stängs av och blir svart. Kolsvart.

Men nu är tyvärr inte livet som en film, även fast de varit enkelt så.

Det är irl, in real life, reality, verklighet, in fact.


Som tur är så är j min lärare bra så de tog inte längre än 15 minuter och allt var löst. Hon sa att jag inte behöver gå tillbaka dit och att ja ginte ens behöver ringa och säga de för de skulle hon göra, och att de bara är dom som är idioter som behandlar mig som om jag vore något som katten släpat in, alltså med tanke på att dom faktiskt inte behandlade ens de andra praktikanterna så.

Vissa uppgifter dom gav hade jag bara lust att skita i allt och säga att jag faktiskt bara är en människa, vad mer kan jag göra?

Men jag är inte den som klarar av att visa mig svag förrän jag ligger där och bara vill bort från allt.

Sån är jag, och kommer nog alltid att vara.

 Men iaf så var de ju då vad jag skulle få göra nu, sista veckan som egentligen är kvar av min praktik..och allt löste sig helt fucking underbart eftersom jag får sitta här på skolan och ta igen skolarbete som jag msisat när jag ja..har så mycke frånvaro, har fått csnvarning..men iaf..så får jag ta igen de, och jag slipper göra de på jullovet.

Underbart.

Jag älskar min nya skola, de gör jag verkligen!

Att man kan kombinera intressen och skola i samma, trodde jag aldrig.

Kanske så man ska känna, är de det som faktiskt är en skola?

Jag vet inte.


Nina tog med mig och evelina följde med, ner i rummet brevid kuratorn där de är tyst och de finns en telefon så skulle nina springa runt halva sverige och leta telenummer dit, jag satt fortfarande och storbölade.

De var då, i de läget jag fick känna den känslan.

Känslan av vänskap.

”Det här, de här är vänskap”

Att hon stod där med mig, höll om mig och de små orden ”jag stannar här, jag går ingenstans..du behöver inte gå tillbaka dit, aldrigaldrig mer tess..de är okej..” de orden, de behövdes.

Det var de orden som fick mig att orka den dagen också, orka att leva.


Å nu sitter jag här i skolan och har inga direkt bestämda tider eller så utan ja, de är ju för mitt eget bästa men ajg börjar iaf  varje dag. Men de är ju sita veckan nu och måndag ska vi bara ha julavslutning så blir ju soft sen försvinner torsdagen för jag ska till tandläkaren tydligen sen onsdag har vi apu-samling och då brukar vi sluta efter lunch så ja, de är nog lugnt..


Frågan är bara när jag har lunch idag? Hjälp.

Jag är hungrig.


Jaja, hejdå, hoppas ni har de bättre än jag har de just nu.

Puss.

55

Av Tess - 12 december 2007 07:18

hejhej.

aah jag har varit kass på att skriva men som ni vet har jag min praktik och ja, det är inte världens lättatste kan jag ju lova er.

Fiiifan vilket slit allså men iaf..

vad händer annars då..ja som ni vet har jag gått och blivit basketgeek igen..gaah kan man annat än älska adrenalinkicken av att sitta där i pontushallen?

Jag har även varit på takida, som ni också vet..men hm..ja..idag är de iaf onsdag vilket innebär att vi har skola, för att dom ska vara säkra på att vi skriver våra rapporter som jag inte ens vet vad dom pratar om (a) så har skola till 2-3 eller nått sånt sen ska jag träffa erik och sen stan med evelina, för att vi ska köpa pepparkaksdeg och sånt där smått och gott ni vet för sen ska vi nämligen luccevaka. Yäh.

Jag kommer vara helt freakiin deeeead dagen efter alltså..funderar på att dra en storskolk som jag visserligen gjort ett par dagar den här veckan..actually alla meen ja..

Ja vi får se..

Men tanken är iaf att jag och eve ska mysa och grejja lite..mata sönder våra hjärnor med julmusik, baka pepparkakor (vilket kommer sluta i kaos), se på film & ja..något sånt..men känner jag evelina rätt så kommer hon somna och jag kommer få sitta där uppe som ett fån helt ensam ;p

nej fan, då väcker jag henne! Här ska itt sovas nå! :D


Nuuu ska jag gå och platta håret och kanske, lyssna och häpna, äta lite frulle.

Ja, jag äter aldrig frulle.

Eller har iaf inte gjort de på 6-7 år meen ja. Men nu jävlar, fifan va duktig jag är. Aja hejs! (:


Kommer en blogg..hm..nån annan gång. ^^

54

Av Tess - 1 december 2007 00:00

Hejsan.

Nu tänkte jag ta mig i kragen och skriva lite här bara så den inte dör ut som alla mina andra bloggar gjort.

Jag är på bra humör.

Strålande humör.


I skrivande stund sitter jag och lyssnar på takidas nyaste album "bury the lies", och vet ni varför jag gör just det?

Jo förstår ni, lilla tess ska på takida-konsert den 5e.

Tess längtar.

Jag tänkte ju gå typ förrförra året, när dom var på lk men tyvärr räckte bara peningarna itll en dags lk och det blev inte takida-dagen.

Men nu jävlar.

Shit, jag längtar så.

Och det blev en smart lösning på det hela också för jag och evelina har köpt en julklapp till linnea, och evelina köpt en till mig, så då hade jag kvar att köpa till evelina och linnea till evelina och mig också.

Så vi (se: jag och linnea) slog våra kloka (se: osmarta) huvuden ihop och gav evelina en biljett till takida, eftersom hon gillar dom och då, köpte linnea en biljett till mig, eftersom hon visste hur mycke jag ville se dom och hur pank jag är.

Tack linnea, du är helt jävla fantastisk.

Älskar dig så fett mycke. <3


Btw, idag hade jag min sista skoldag idag.

Sen går vi 1or ut på APU, jag har plats på cubus (klädaffär), i 3 veckor och efter apu:n är det jullov så HEJDÅ SKOLAN! FUCK YOU!

fram till nästa termin iaf....*-)


Så idag var det alltså min sista skoldag och jag försov mig, jag försov bort 2 lektioner av 4 så jag kom precis lagomt till den 3e lektionen då amanda.å (i min klass) frågar mig

A: men therese..vad gör du här?

J: ehm..skola? jag försov mig så..ja..

A: jaha men vi har ju slutat..

J: VA DU SKOJAR?!

A: hahaha näää..du vet vi är klara med datan, och nina (svenska läraren) är i danmark så ja..


Så det var bara fara hem igen, jag hann inte ens öppna mitt skåp så var de dags att fara hem.

Rätt soft iofs men jobbigt att jag ens steg (se: sleeeeet) upp mig själv ur sängen.

Aja, tur i oturen. :)


Till något helt annat så förvånas jag utav mig själv, imorgon är 1a december och jag har ingen chokladkalender. Ingen kalender alls in fact.

Wtf, det känns fel.

Jag vill ha julkalender men inte köpt någon eftersom jag övertalat mig själv att jag är för stor för det och det egentligen inte är så stor grej, men se på fan, det är något stort.

Egentligen alltså.

Och på tal om julkalendrar så snacka jag med Emma i bussen för någon morgon sen och hon satt och var överentuastisk över att det är första dec. och att hon har kalender och wihuwwihuw.

och jag satt där lite halvsovande "mm va bra höredu.." och hon frågade förstört "men tess har inte du nån kalender?" och jag skrattade åt de typ "haha nejnje.." "hm okej..men du..klaga int på mig! min syrra har en tv/radiokalender!" "jasså..men hur gammal är hon?" "hm..snart 20 :)"

haha klockren syrra.


Sen så är jag strålande glad över att plannja vann bortamatchen som var ikväll.

Sundsvall - Plannja.

Plannja vann med 98-96 :)

YOU RULES!


Shit, jag tor jag håller på att bli basketnörd igen.

Men det är bra.

Det är riktigt bra faktiskt.

Jag saknar mitt gamla jag, kanske är det på väg tillbaka, jag vet inte.



Fredag (nu i skrivande stund alltså): "skola", städa som satanigatanrullstolsrullator (damn jag saknar det uttrycket..).

Lördag: städa klart det sista, sen tammefan vila så mycket så det finns inte.

Söndag: Skyltsöndag med evelina & linnea, bara för att få minsta lilla julkänsla alltså.

Måndag: APU:n börjar, jag är fan nervös. Kommer säkert göra fel massa saker, det är mig i ett nötskal. :)

Tisdag: -

Ondag: TAKIDA KONSERTEN!!! <3

Tordag: Marie tyckte jag skulle hänka på hockey..

Fredag: Plannja - öresundskraft. LÄNGTAR SÅÅÅÅ (:

Lördag: -

Söndag: -



Jaja, det var väl allt.

Hejdå. <3



Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Kompis till mig.
 Släkting/familj.
 Okänd.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards