Alla inlägg den 21 oktober 2007

30

Av Tess - 21 oktober 2007 20:10

Sätt din musik på blanda.
Klicka på nästa knappen efter varje fråga.
Använd sångtiteln som svar på frågan.


1. Hur mår du idag?
Adelaida - Ks


 

2. Kommer du komma långt i livet?
Stan - Eminem


3. Hur ser dina vänner dig?
Do it to it - Cherish

4. Kommer du gifta dig?
Winds of change - Scorpions

5. Vad är ditt livs themesong?
Trying to recall - Marie Lindberg

6. Vad e din livshistoria?
Teenagers - My chemical romance

7. Hur är skolan för dig?
Don't fear the reaper - Blue oyster cult


8. Hur kan du komma framåt i livet?
Wonderchild - Christian Walz

9. Hur kommer imorgon vara?
Bubbly - Colbie Caillat

10. Vad är det bästa med dina vänner?
Love hurts - Nazareth

11. Vad finns i lager för nästa vecka?
Beep - Pussycat doll

12. Vilken sång beskriver dig bäst?
Syns du inte finns du inte - Toppen & Estet

13. Hur är det med ditt liv?
Blitzkrieg bop - The Ramones

14. Vilken låt ska spelas på din begravning?
Sång om ingenting - Kobojsarna

15. Hur ser världen på dig?
Oops vi gör de igen - Sommarpojkarna

16. Kommer du att ha ett lyckligt liv?
From yesterday - 30 seconds to mars

17. Vad tycker dina vänner om dig?
I saw an angel - DJ Zitkus

18. Har du en djup och mörk hemlighet?
Down in the past - Mando Diao

19. Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?
Back when i was - Kna connected

20. Hur kan jag göra mig själv glad?
Bring him home - Eamon

21. Kommer jag nånsin ha barn?
Electric - Melody club

22. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?
Jag blöder kärlek - Dole


23. Vad skulle du vilja säga till nästa generation?
Du var så mycke - Sofijah

24. Vad är några tips till mig?
I can walk on water i can fly - BassHunter

25. Hur kommer jag att bli igenkänd?
Fuck it - Eamon

26. Vad är min danssång?
All god things come to an end - Nelly Furtado


29

Av Tess - 21 oktober 2007 02:55

Jag sitter här och funderar för mig själv och börjar helt plötsligt våldta min hjärna med tanken hur fan de kan skilja sig så mycke mellan dialekter, jag menar vi bor ju ändå i samma land?

Asså okej jag kan köpa att de skiljer sig mellan min bondnorrländska och grötig skånska.

Men mellan Luleå & Piteå? Jag förstår inte.

Jag har väldigt många kompisar som bor i piteå och dom pratar liksom pitedialekt och jag pratar luledialekt..blandat med stockholmska meeen ja, iaf..och närmsta kompis som pratar pitedialekt bor jag 2,5 mil ifrån, jag menar hur kommer de sig?

Och då ska ni höra hennes föräldrar..herregud..

Ren pitebondska...


Och för övrigt, så där på tal om ingenting, så ska jag och se på hockey med marie den 22a november.

Jag har aldrig varit på hockey och det är inte precis nått jag deppar över.

Asså min högsta önskan är inte att sitta med massa gamla gubbar i en iskall hall och kolla på nå jävlar som spelar fotboll utan fotboll.

Men hon lyckades träffade min ömma tå och började locka med att de faktiskt finns snygga, unga spelare som spelar på plan och i hallen som jag kan kramas med om de blir kallt..hm..ja men ursäkta mig, men man kan inte säga nej till de! :o

Så den 22 november sitter jag där och fryser medan luleå möter frölunda.

Hejja Luleå! ^^


På tal om de med dialekterna så är det något annat som skiljer sig väldigt mycke som jag tänkt på och de är hiphop.

Ta en regular amerikansk hiphoplåt, Brudar, Bilar, (B)pengar.

Thats all liksom.

Visst finns låtar som typ eminems låtar, mycke depp men ja.

Den största delen av hiphop består ändå av dom 3 B:na..

Så tar ni en svensk hiphop, och jag vet att ni nu tänker på petter..kanske snook och timbuktu.

Men då tänkte jag inte på, utan på svenska b-rappare..så som fonky fresh, dole, quizze, apostrof, denbo, block44, yes u name it..

Har ni iaf lyssnat på en sån text, så jävla deppig men ack så jävla rätt.

Dom är så fina...

Dels får dom mig att känna igen mig men dels berör dom mig på så sätt när man är deppig att de faktiskt finns dom som har de värre.

Hiphopen är min medecin, jag, och säkert många andra, använder den inte till att deppa ner sig ännu mer som ni tror.


Musikstilar måste förstöra mycke för en del, tänk dig då en "EMO", och nu känner jag på mig att jag kommer få mycke kritik över att emo är en musikstil och av andra att de är en klädstil och andra att de är svin och fan allt.

Men nu tänker jag på emo, klädstilen + musikstilen.

100% emo, jag menar hur mycke skit får inte dom ta? samma som rockare, punkare, "raggarsvinen".

Dom tar skit, slag och hårda ord för att stå för sin musikstil.

Det kan finnas en emo som går i 8an, låt oss kalla henne Lina (eller kanske LiNA? -.-) som blir mobbad, fysiskt och psykiskt, både på skolan och utanför, när hon går på stan hör hon hur folk skriker emofitta efter henne, men hon tar de.

Nästa dag kommer hon klädd likadant ändå, hon bryr sig inte.

Men innerst inne mår hon väldigt dåligt, man vet hur man gör själv om man inte är emo..och nu fick jag emo att låta som att man är ett djur eller nå men..ni förstår. Så tar man åt sig så jävla mycke men man skrattar bara åt de mot folket samtidigt som man gråter inombords.


Förstår ni hur mycke denna Lina kommer ta skada av de här?

hennes minnen från högstadie, den bästa tiden, kommer vara "emofitta", hon riskerar att få ärr för livet för att få uttrycka sig vilken musik hon gillar...rätt starkt gjort.


Visst, jag är hiphopare men jag får inte precis kritik för de.

Dels för att jag inte klär mig irktigt jävla hiphopigt med blingbling och hela kitet utan lite diskret men oftast bara "normalt"..men även om jag klätt mig riktigt jävla hiphopigt hade jag nog inte fått skit för de, hiphop ses inte som en skam att gilla..


Hur fan kan folk döma personer efter vilken musik dom lyssnar på?

Jag vet flera jag känner som aldrig ens skulle kunna säga hej till en som är emo, eller punkare eller rockare.

Men tänk dig dom där i då normala kläder, då hade dom lätt kunna prata med dom ?

Jag förstår inte problemet med de svenska folket, skärp er för fan.

Människa som människa?






Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Kompis till mig.
 Släkting/familj.
 Okänd.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards